2011. március 9., szerda

Procyon és a Kis Kutya; Orion Öve

Ma megpróbáltuk megnézni az ISS-t arra felbuzdulva, hogy a tegnapi szép fényes objektum nem a Nemzetközi Űrállomás volt. Ki is mentünk időben, elvileg 18:35-kor kellett volna a Jupiter környékén feljönnie, de nem láttunk semmit, leszámítva nagyságrendileg 10-12 db repülőgépet 10 perc leforgása alatt.

Ákos bement az erkélyről a hidegre hivatkozva, én pedig kihurcoltam a teljes felszerelésemet: pokróc, Csillagatlasz, elemlámpa, ceruzák, radírok, kesztyű :)

Már tegnap eldöntöttem, hogy ma lerajzolom a Procyont és a Kis Kutya csillagképet, amiről őszintén szólva enyhén szólva vicces azt mondani hogy csillagkép, mert mindössze két csillagból áll. Viszont a Procyon egy kettős csillag, ami gyönyörűen beragyogja a saját környékét (és a binokulár fókuszát tekergetve még véltem is látni ahogy szétbomlik a kettő enyhén, mert függőlegesen nyúlt meg a képe) és a körülötte lévő csillagok is nagyon szépen fénylenek az égen.

A másik rajzom mára az Orion csillagkép három gyönyörűen fénylő ékköve, az Orion öve volt. Az Orion csillagkép hatalmas és tele van nagyon sok érdekes csillaggal és formációval, ezért azt gondolom nem ez az utolsó alkalom, hogy lerajzolom valamelyik részét :)

Szerintem különösebb magyarázatot nem igényel a dolog, a három (szerintem) tökéletesen egyforma csillag körül nagyon sok apró és különböző fényességű csillag található, ez teszi különlegessé az egész formációt számomra. Rajzolás szempontjából nem volt egyszerű, időnként elvesztettem a fonalat, hogy mit rajzoltam már le és mit nem :)

És ma rájöttem egy nagy felfedezésre is: a kemping szék nem csíkos, hanem pöttyös! Hogy nézhettem így be? :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése