2011. március 25., péntek

Napocska foltocskák v.9

Ma reggel későn mentem dolgozni ezért ismét volt időm kicsit kimenni és Napot nézni. A légkör szuper volt, nem hullámzott, viszont most cserébe tömve volt az ég fátyolfelhőkkel, amik szorgalmasan vonulgattam a Nap előtt is megakadályozva azt, hogy normálisan lássam.

Körülbelül fél órán keresztül küzdöttem.. persze a foltok helyzetét és méretét nagyjából be tudtam lőni és berajzolni a lapon, de hol elnyúltnak látszottak függőlegesen, hol duplának széltében, hol az egyik ilyen, a másik olyan. Végül is azért nagyjából sikerült "lekapnom", és azt is megfigyeltem, hogy mintha a felső foltnak a felső részén a penumbra kicsit elnyúlt volna balra. Persze ebben közel sem vagyok biztos, de így láttam, így rajzoltam.

(Ja és a visszatérő apró folt a közepétől lefelé az nem folt, hanem a scanneren valami maszat, amit nem sikerült még eltávolítanom, mert akárhogy keresem nem találom).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése