2011. március 13., vasárnap

Napocska foltocskák v.5 és v.6

Lassan beteges napfolt megfigyelővé válok, amit abból vettem észre, hogy amikor rossz idő van, akkor legörbül a szám, hogy nem tudom megfigyelni aznap a foltokat.

Sajnos sem csütörtökön, sem ma nem tudtam megnézni. Csütörtökön legalább megállás nélkül rossz idő volt, de ma direkt kekeckedett velem a Nap. Reggel hétágra sütött, gyönyörű idő volt, mire felszerelkezdtem, rátettem a Napszűrőket a binokulárra, addigra elbújt.. Aztán délután ugyanezt játszotta el, mire felszerelkeztem és elővettem a füzetemet, kinyitottam a kemping széket, addigra megint elbújt, szerintem a mai napra végleg, egy bazi nagy felhő mászik előtte egy órája folyamatosan (és persze csiga lassan).. szóval feladtam mára.

De azért pénteken és szombaton sikerült kitelepülnöm és rajzolnom, bár hozzá kell tennem, hogy mindkét nap elég botrányos volt a légkör, hullámzott az egész a Nap előtt, alíg lehetett kivenni a foltokat. Mindig nagyon koncentrálni kellett és egy-egy pillanatot sikerült elcsípni, amikor az adott folt vagy foltcsoport épp jobban látható volt. Mindenféle szögből és módon próbáltam nézni, ide-oda fókuszáltam, de végül is a küzdelem meghozta gyümölcsét.

Amit sikerült kihámoznom tegnap az az, hogy a nagyobb foltcsoport mintha felbomlana több kisebb foltra, vagy pedig eddig is több kiseebb foltból állt de most nőtt meg eléggé ahhoz hogy látható legyen (vagy esetleg a szemem egyre jobb?). Minden esetre a felső folt ketté vált, az tutibiztos (egy egészen apró pöttyként indult pár nappal ezelőtt). A nagyobb foltcsoport pedig szintén változik, láthatóan. A jobb oldali nagyobb folt mintha több kisebb folttá bomlana szét.

A tetejénél próbáltam figyelni még, hogy hátha rábukkanok újabb foltokra, de sajnos nem láttam semmit, még csak nem is véltem látni semmit, ami persze a rossz légköri viszonyoknak is köszönhető lehet, tehát nem kizárt hogy arrafelé is lesz valami. Kiváncsian várom :)

Ja és szomorúan konstatáltam, hogy egy rendes Naptávcső 180 ezer Ft :(
Pedig nagyon szeretek Napot figyelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése